Idag elsker jeg...

søndag den 17. august 2014

At det er blevet tid til at høste mange af de afgrødre, som vi har plantet, passet og set vokse henover sommeren i kolonihaven (- mere om kolonihaven i et indlæg snart... det lover jeg!). 

Vi har haft rabarber, chilier, gulerødder, rødbeder,kartofler, squash, hindbær, jordbær, krydderurter, agurker og tomater i køkkenhaven og udestuen. 

I den skønne natur omkransende vores haveforening har vi på vores utallige gåture plukket kirsebær, mirabeller, brombær og nu står æble-sæsonen så for døren - jeg er ganske enkelt helt vild med denne selvforsyning i mini-udgave!








Vi har kogt marmelader og saft, lavet chili-olie til vores grillede pizza, spist nyopgravede/nykogte kartofler og gulerødder til aftensmad, inviteret gæster på gammeldags jordbærkage eller rabarber-trifli og meget mere.

Idag vil jeg prøve at sylte rødbeder for første gang i mit liv og bage æble-/kokosmuffins med de æbler, som Jakob og jeg plukkede på vores "sanke-tur" igår.

Ha' en dejlig søndag allesammen!



Ingen kommentarer :

Send en kommentar