Chili pasta

onsdag den 14. januar 2015


Inden juleferien lavede jeg en dobbeltportion af denne skønne chili-pasta, som jeg blandt andet bruger til at give min salat, ovnbagte rodfrugter eller sandwich et lille pift. Resten af familien (- som ikke spiser plantebaseret kost) kan også finde på at bruge den på pasta bolognese eller pizza. 

Vi har masser af hjemmedyrkede chilier fra kolonihaven i fryseren og det var et mix af disse, som jeg brugte.

En portion rækker langt - jeg vil tro ca. 7-10 små glas á 200 g., men valgte at lave dobbeltportion, da de ekstra glas var perfekte værtindegaver til alle julens arrangementer.


Opskrift:

7-8 stk Habanero (- eller et mix af forholdsvis stærke chilier)
100 g ingefær
75 g brun farin
3 dåser puré af 140 g
1 ½ dl olie
150 g soltørrede tomater
1 stk mango
½ dl æble eddike
3-5 dl vand
6 fed hvidløg
1 tsk stødt spidskommen
Salt og peber


Alle ingredienser kommes ned i en gryde og blendes med stavblender indtil det er helt "pasta-agtigt". 
Så skal det varmes op under omrøring og herefter kommes på rengjorde og skoldede patentglas.


Ingen kommentarer :

Send en kommentar