Plantebaseret kost - Morgenmad

onsdag den 21. januar 2015

Siden november har jeg spist efter principperne i plantebaseret kost og det betyder blandt andet, at min morgenmad de fleste dage består af frugt i forskellige variationer. 

1. SPIS DIG MÆT I GRØNTSAGER, RODFRUGTER, FULDKORN, BØNNER OG LINSER
2. SPIS FRUGT OG BÆR
3. SLUK TØRSTEN I VAND
4. UNDGÅ ALLE ANIMALSKE FØDEVARER
5. UNDGÅ ALLE MÆLKEPRODUKTER
6. UNDGÅ TILSAT FEDT
7. UNDGÅ HURTIGE OG RAFFINEREDE KULHYDRATER
8. UNDGÅ ELLER SKÆR MEGET NED PÅ SALT
9. RØR DIG OG FÅ NOGET MOTION HVER DAG
10. SØRG FOR AT FÅ RIGELIGT MED NATTESØVN

Dette er mine 2 favoritter i øjeblikket:


Frugtsalat bestående af ananas, kiwi, banan, appelsin og toppet med rosiner og en 1 spsk hørfrøolie.




Smoothie lavet på mandelmælk, banan, klementin, æble, pære, ingefær, gurkemeje og hørfrøolie. Toppet med kanel, sesam - og hørfrø.

Der er flere grunde til, at jeg har valgt at leve og spise efter disse principper, hvilket jeg er igang med at skrive et længere indlæg om, men indtil da kan I læse mere på Ida Andersen Langs fremragende blog Op med  grøntsagerne , hvor principperne er forklaret mere uddybende.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar