Økologisk frugt og grønt med posten

lørdag den 7. februar 2015

Når man som mig har valgt at spise en plantebaseret kost skal der en hel del frugt og grøntsager til. Samtidig er jeg meget optaget af økologi og bæredygtighed - både for min egen og drengenes sundhed, men bestemt også udfra et miljømæssigt hensyn.

På den baggrund valgte jeg efter nytår at vi hver anden fredag får leveret kasser med frugt og grønt fra ØF.nu - øko til folket - og det har jeg bestemt ikke fortrudt!

Der er ingen tvivl om, at det er en luksus i et stramt budget, men det giver mig så megen glæde at vide, at den mad vi spiser er fri for sprøjtegifte og andre "spændende ting. Derudover får vi mulighed for at prøve nogle afgrødre, som vi normalt ikke ville købe - eksempelvis majroer og kålrabi.

Drengene glæder sig hver gang til at se, hvad kasserne gemmer af skønne og til tider eksotiske lækkerier - og Jakob har gjort det til sit faste job at sortere kassernes indhold :)




Her ses lidt eksempler på, hvad vi indtil nu har brugt kassernes indhold til:








Ovnbagte rodfrugter med kålrabi, kartofler, gulerod og rødbede / Langtidsbagte blommetomater / Syltede rødbeder med chili og ingefær / Kartoffel - og kålrabisuppe / Curry med kikærter og bagte rødbeder og spidskål som tilbehør / "Snyde-Risotto" på bulgur og soya-fløde med fennikel, squash, markchampinon og toppet med persille / Morgen-frugtsalat med appelsin, banan, kiwi og granatæble












Ingen kommentarer :

Send en kommentar