Skøn sommerferie på budget

fredag den 26. juli 2013

At holde ferie kan være en temmelig dyr fornøjelse - især når man gerne vil lidt væk hjemmefra og opleve noget sammen med børnene. 
Men i år har min veninde og jeg faktisk fundet en supergod løsning - synes vi selv... 
Vi har byttet bolig, så min veninde og hendes datter holder storbyferie i vores lejlighed på Frederiksberg, mens mine drenge og jeg nyder 10 dage i hendes rækkehus tæt på Blokhus.
Der er naturligvis en transportudgift, men er man lidt fleksibel og villig til at researche priser, så kan det gøres ret billigt. 
Med hensyn til ferieoplevelser, så kan det underminere ethvert budget - jeg har med vilje skåret kraftigt ned på denne udgiftspost i år, men jeg vil faktisk vove den påstand at det har været en positiv disposition og åbnet mine øjne for, at det ikke er mine drenges behov at tilbringe en steghed dag i en forlystelsespark sammen med tusindvis af andre frustrede børn - og forældre...
Denne oplevelse med at bytte bolig i ferien har været helt fantastisk og det er helt bestemt noget, som vi vil gøre igen!!


- og så skader det jo ikke, at der er et Bamse-legehus og en have, som man kan lege mange timer i...

Hvordan holder I ferie i din familie og hvad prioriterer I højt/lavt?


Ingen kommentarer :

Send en kommentar